23 februari, 2012

torsdag

hellu. sitter & dricker lite kaffi just nu, har precis lagt lilleman för att sova middag hoppas det går vägen, han är sjuk stackarn, han var jätte svårlagd igår & satt uppe med oss till elva ungefär. sen vaknade han vid ett, hade kräkts som en tok för han hostat så, antagligen fått vällingen i fel strupe. så in i duschen & tvätta av sig, bädda rent i sängen & försöka igen men nej, han ville inte somna. skrek & var jätteledsen, la honom i våran säng & lyckades få honom att slappna av & somna efter ett tag, en timme senare: gallskrik & jätteledsen igen, jättevarm var han. så alvedon & en kall handduk på pannan så somnade vi om, men vaknade en gång i timmen ändå fram till sju då var det färdigsovit & liam verkade mycket piggare & gladare, men icke. feber igen & jättedum hosta, så nu har han fått hostmedecin så hoppas det blir bättre, äter knappt något heller & ska bara vara hos mamma hela tiden. usch, så jobbigt att se han såhär.. hoppas han somnar nu & sover lite, bra om han sover så mycket som möjligt så han får tillbaka lite energi.

robert ska iväg & tattuera sig ikväll, så jag & lillskrutt blir väl ensamma ett tag. tänkte göra ris & fläskkarrè (?) ikväll med någon sås :)
sen hoppas jag nya avsnittet av walking dead har kommit ut nu så vi kan kika på det!

den här veckan har verkligen gått superfort än så länge, är redan fredag imorgon. & snart söndag så lillskrutt åker :(
hoppas han blir bättre innan han åker så vi kan hitta på lite saker iallafall :)

nu ska jag dricka mitt kaffe & bara slappa lite medans han sover, känns som jag behöver vila lite just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar